Wiertarka udarowa

1997

rysunek

42 × 59,5 cm

Dofinansowano ze środków Narodowego Programu Kultury Znaki czasu

Blood Drops

1997

rysunek

42 × 61 cm

Dofinansowano ze środków Narodowego Programu Kultury Znaki czasu

Art Robot

1997

rysunek

42 × 61 cm

Dofinansowano ze środków Narodowego Programu Kultury Znaki czasu

Zbigniew Libera

LiberaUr. w 1959 w Pabianicach. Autor prac wideo, obiektów, instalacji, fotografii i rysunków, filmów. Studiował na Uniwersytecie M. Kopernika w Toruniu. W dziedzinie sztuki samouk.

Uczestniczył w latach 80. w alternatywnych kręgach „Strychu” i „Kultury Zrzuty” w Łodzi. Pierwsze rzeźby realizował z metalu, tworzył instalacje połączone z wideo dotykajace problemów egzystencjalnych (m.in. „Obrzędy mistyczne”, 1984-1985; „Perserweracja mistyczna”, 1986; „Jak się tresuje dziewczynki”, 1987).

W latach 90. zrealizował m.in. „Urządzenia Korekcyjne”, w tym Universal Penis Expander, stylizowane na przyrządy gimnastyczne oraz słynną pracę „LEGO. Obóz Koncentracyjny”, w którym poruszył problem pamięci Holocaustu.

W latach 2002–2004 tworzył cykl inscenizowanych fotografii „Pozytywy”, w których przetwarzał (znaczeniowo) powszechnie znane, historyczne motywy ze zdjęć dokumentalnych. Należy do czołowych przedstawicieli nurtu „sztuki ciała” i sztuki krytycznej.

W ostatnim czasie zajmuje się również filmem.

Wystawa stała Kolekcji Małopolskiej

Fundacji Muzeum Sztuki Współczesnej

Dworzec PKP, Pl. Dworcowy 4

33-100 Tarnów

Wystawa czynna:

Wtorek-piątek 9:00-17:00

Niedziela 9:00-17:00

Wstęp wolny